Google AdWords / Ads

Google adwords annoncering logo
Googles AdWords, som nu har ændret navn til Google Ads, har længe været “det nye sort”. Det er dog ikke helt uden grund. Det er det mest effektive enkeltstående online marketingsværktøj som kan måles i ROI. Google kalder det ikke ROI, men ROAS – Return on Advertising Spend. Hos AdWords kan man med stor nøjagtighed regne ud hvor meget man får tilbage i forhold til hvor meget man har brugt i kroner og ører.
grafisk fremstilling af en adwords kampagne struktur

Hvordan fungerer AdWords?

Hvis man er en virksomhed der sælger kufferter på Bornholm og denne virksomhed ønsker flere besøg på deres hjemmeside fra potentielle kunder i Roskilde og omegn, så er en AdWords annoncering kampagne det bedste værktøj. Man byder på f.eks. “Nye sorte Samsonite kuffertter” i disse område og betaler per click (PPC) man får på annoncerne. Der er flere butikker der sælger kufferter i Roskilde og Trekantsområdet som byder på de samme termer og derved starter en lille annoncekrig. Den generelle regel er at den som byder højest på disse termer og har den højeste annoncekvalitet eller “quality score”, bliver vist øverst. Dette er et meget forsimplet eksempel på et meget kompliceret stykke arbejde der ligger bagved AdWords annoncering. Scandmarks ansvar i en annoncerings kampagne er at optimere annoncerne og kampagnerne så de ligger øverst så hurtigt som muligt og derved skabe resultater.

grafisk fremstilling af en adwords kampagne struktur
pay per click billede

Hvad koster AdWords?

Prisen på de enkelte søgeord eller termer er meget forskellige. I løbet af et enkelt døgn kan pay per click priserne på AdWords annoncerne variere 30% op og ned. Det er udbud og efterspørgsel der i sidste ende bestemmer prisen på click. Hvis i ønsker at start en AdWords kampagne, kan vi lave en forundersøgelse af markedet samt konkurrencen for at finde ud af i hvilken prisleje jeres søgeord ligger i og derved finde ud af hvor stort dagbudget man skal bruge for at skabe resultater.
Vores AdWords service indeholde r om måneden:

  • 20 optimeringer
  • 10 annoncegrupper
  • 20 Annoncer
  • Google Analytics
  • Adresseudvidelse
  • Opkaldsudvidelse
  • Sitelinks
  • Remarketing
  • Rapportering
  • Konverteringsmåling

scandmark

Det er bedre at være lille og vågen end stor og doven

Share This